DONG-farcen fortsætter

Det er i dag kommet frem, at Goldman Sachs er klar til salg af dele af deres aktiebeholdning i DONG. Ifølge erhvervspressen vil Goldman Sachs med de nuværende aktiekurser have tjent 12 milliarder kroner på de tre år, de har været medejer af DONG.

Pelle Dragsted, Enhedslistens finansordfører, siger:

– Det er simpelthen så tragisk at se, Goldman Sachs render med guldet fra DONG. Vi har sagt det hele vejen igennem. Bjarne Corydons skandaløse Dong-salg har snydt danskerne for milliarder, der i stedet nu ender i Goldman Sachs’ skattely. DONG var simpelthen alt for lavt værdiansat, dengang man inviterede Goldman Sachs indenfor til spotpris.

– Mens den sorte energi er på vej ud, kommer DONG til at blive mere og mere værdifuld. Den lave prisfastsættelse ved salget af DONG-aktierne til Goldman Sachs var fuldstændig håbløs.

– De penge, vi har mistet til Goldman Sachs, kommer aldrig tilbage igen. Men jeg håber virkelig, at udviklingen har været en lærestreg for de danske politikere, og ikke mindst for SF og Socialdemokraterne, som jo desværre lagde stemmer til salget. DONG-skandalen skal ikke gentages.