Flydende olielager ved Fyn skal forhindres

Der er planer om et flydende olielager ved Fyn. Det er en umanerlig dårlig idé, der bringer naturen i fare, mener miljøordfører Per Clausen.

- Miljøministeren må sætte en stopper for planerne om at forankre et tankskib med plads til 150.000 kubikmeter olie som flydende lager tæt på en af landets mest trafikerede sejlrender ud for Fyns Hoved. Det er vanvittigt at ville omlaste olien til andre skibe netop her, udtaler Per Clausen.

- At godkende dette olielager vil være at placere en tikkende miljøbombe tæt på Fyn. Risikoen for en katastrofe vil være meget stor, og jeg forventer derfor, at miljøministeren vil sikre, at der ikke bliver givet en tilladelse til denne placering af lageret, slutter Per Clausen, som nu vil tage sagen op over for miljøministeren.

Søndag, 13 maj, 2012 - 14:22

Flykøb for milliarder skal frem i lyset

Offentligheden har krav på at blive informeret, når vi bruger 30 milliarder på nye kampfly, som risikerer at blive en flyvende IC4-skandale
27. mar

Ny kampagne sætter lys på Venstres pengebagmænd

Venstre har for nylig afvist regeringens anbefalinger til mere åbenhed om partistøtte oven på en lang række sager, hvor Venstre-politikere har brudt partistøtteloven.
26. mar

Kommunerne skal rette ind efter ankeafgørelse

Enhedslisten kræver, at alle kommuner retter ind efter Ankestyrelsens seneste afgørelse om træk i kontanthjælp for samlevende. Folk skal have deres penge tilbage.
25. mar