Flydende olielager ved Fyn skal forhindres

Der er planer om et flydende olielager ved Fyn. Det er en umanerlig dårlig idé, der bringer naturen i fare, mener miljøordfører Per Clausen.

- Miljøministeren må sætte en stopper for planerne om at forankre et tankskib med plads til 150.000 kubikmeter olie som flydende lager tæt på en af landets mest trafikerede sejlrender ud for Fyns Hoved. Det er vanvittigt at ville omlaste olien til andre skibe netop her, udtaler Per Clausen.

- At godkende dette olielager vil være at placere en tikkende miljøbombe tæt på Fyn. Risikoen for en katastrofe vil være meget stor, og jeg forventer derfor, at miljøministeren vil sikre, at der ikke bliver givet en tilladelse til denne placering af lageret, slutter Per Clausen, som nu vil tage sagen op over for miljøministeren.

Søndag, 13. maj 2012 - 14:22

Pernille Skipper besøger fængslede parlamentarikere i Tyrkiet

Pernille Skipper tager onsdag til fredag til Tyrkiet for at besøge lederne af det pro-kurdiske venstrefløjsparti HDP, der sidder fængslet på baggrund af terroranklager.
7. dec

Pernille Skipper er glad for udsigten til aftale med Europol

Danmark ser ud til at kunne få den mellemstatslige aftale om Europol, som en række ja-partier ellers havde afskrevet.
6. dec

Hjælp de civile i Aleppo, Samuelsen

Enhedslistens udenrigsordfører, Nikolaj Villumsen, opfordrer før dagens møde i Folketingets Udenrigspolitiske Nævn udenrigsminister Anders Samuelsen til at sætte alle kræfter ind for at hjælpe civilbefolkningen i Aleppo.
2. dec

Kontakt Enhedslisten