Flydende olielager ved Fyn skal forhindres

Der er planer om et flydende olielager ved Fyn. Det er en umanerlig dårlig idé, der bringer naturen i fare, mener miljøordfører Per Clausen.

- Miljøministeren må sætte en stopper for planerne om at forankre et tankskib med plads til 150.000 kubikmeter olie som flydende lager tæt på en af landets mest trafikerede sejlrender ud for Fyns Hoved. Det er vanvittigt at ville omlaste olien til andre skibe netop her, udtaler Per Clausen.

- At godkende dette olielager vil være at placere en tikkende miljøbombe tæt på Fyn. Risikoen for en katastrofe vil være meget stor, og jeg forventer derfor, at miljøministeren vil sikre, at der ikke bliver givet en tilladelse til denne placering af lageret, slutter Per Clausen, som nu vil tage sagen op over for miljøministeren.

Søndag, 13 maj, 2012 - 14:22

Reformerne har ikke virket

Økonomisk Redegørelse maj 2015, som Økonomi- og Indenrigsministeriet netop har offentliggjort, viser, at regeringens reformer ikke har virket synderligt på beskæftigelsen.
26. maj

Nej til køb af nye kampfly

På Enhedslistens initiativ blev kampflykøbet i dag diskuteret i Folketinget. Som det eneste parti siger vi nej til at købe nye kampfly for 30 milliarder kroner.
26. maj

Trods alt forskel på rød og blå

Regeringens velfærdsudspil markerer, at der trods alt er en lille forskel på rød og blå. Men det er uforståeligt, at regeringen ikke vil afsætte en krone til et trygt dagpengesystem.