Buske mod hate-crimes i Ørstedsparken

I dag plantede Enhedslisten et par buske i Ørstedsparken. Det skete som del i en aktion mod hate crimes - overfald på blandt andet bøsser, biseksuelle og lesbiske. Johanne Schmidt-Nielsen fortæller:

- For et par år siden fællede kommunen buskene, fordi man ikke ville have at folk dyrkede sex i parken. Nu planter vi dem igen som en symbolsk aktion for at slå fast, at vi kæmper for seksuelt frisind.

Samtidig med busk-plantningen lancerede Enhedslisten en ny plan mod hate-crimes.

- Vi vil have at politiet er klædt meget bedre på til at tackle spørgsmålet om hate crimes. Desuden vil vi have en bedre registrering af overfald end i dag. Og så skal der gang i oplysningsarbejdet, så folk, der har været udsat for en hate crime, får anmeldt det, og så holdningen i befolkningen til forskellige former for seksualitet bliver mere frisindet.

Enhedslistens plan mod hate-crimes bygger på de udspil, som Landsforeningen for bøsser og lesbiske tidligere er kommet med. Læs mere her: www.lbl.dk

Onsdag, 31 oktober, 2007 - 15:14

Forbud mod ftalater i elektronik er en sejr for Enhedslisten

Mange års benhårdt arbejde for et forbud bærer nu frugt.
23. apr

Enhedslisten sikrer markant løft til økologi

Enhedslisten er netop blevet enig med regeringen om fordelingen af landdistriktsprogrammet i perioden 2016 til 2018, og det spår grønnere tider for økologien
21. apr

Regeringen laver kovending med privatisering af plejeområdet.

I dag skal Folketinget tredjebehandle et forslag fra regeringen om de såkaldte friplejeboliger, der øger privatisering af ældreområdet og belaster kommunernes økonomi.
21. apr