Buske mod hate-crimes i Ørstedsparken

I dag plantede Enhedslisten et par buske i Ørstedsparken. Det skete som del i en aktion mod hate crimes - overfald på blandt andet bøsser, biseksuelle og lesbiske. Johanne Schmidt-Nielsen fortæller:

- For et par år siden fællede kommunen buskene, fordi man ikke ville have at folk dyrkede sex i parken. Nu planter vi dem igen som en symbolsk aktion for at slå fast, at vi kæmper for seksuelt frisind.

Samtidig med busk-plantningen lancerede Enhedslisten en ny plan mod hate-crimes.

- Vi vil have at politiet er klædt meget bedre på til at tackle spørgsmålet om hate crimes. Desuden vil vi have en bedre registrering af overfald end i dag. Og så skal der gang i oplysningsarbejdet, så folk, der har været udsat for en hate crime, får anmeldt det, og så holdningen i befolkningen til forskellige former for seksualitet bliver mere frisindet.

Enhedslistens plan mod hate-crimes bygger på de udspil, som Landsforeningen for bøsser og lesbiske tidligere er kommet med. Læs mere her: www.lbl.dk

Dansk Folkeparti og Socialdemokrater skal blokere Løkkes minusvækst

Den nye KL-aftale betyder en reel minusvækst for kommunernes økonomi. Regeringen stjæler årligt 2,4 milliarder fra kommunerne i 2016-2019.
3. jul

Sådan har folketingsgruppen konstitueret sig

Enhedslistens folketingsgruppe har i dag konstituteret sig, og fordelt ordførerposter, samt valgt ledelse og øvrige poster. Enhedslisten er Folketingets fjerdestørste parti, og får derfor automatisk plads i Folketingets præsidium og kontroludvalg.
2. jul

Støttemarkeringer for grækerne i København og Aarhus

I dag torsdag d. 2. juli kl. 17 vil der i både København og Aarhus være støttemarkeringer for grækernes ret til folkeafstemning og protest mod EU’s forsøg på afpresning af den græske regering og befolkning.
2. jul