Buske mod hate-crimes i Ørstedsparken

I dag plantede Enhedslisten et par buske i Ørstedsparken. Det skete som del i en aktion mod hate crimes - overfald på blandt andet bøsser, biseksuelle og lesbiske. Johanne Schmidt-Nielsen fortæller:

- For et par år siden fællede kommunen buskene, fordi man ikke ville have at folk dyrkede sex i parken. Nu planter vi dem igen som en symbolsk aktion for at slå fast, at vi kæmper for seksuelt frisind.

Samtidig med busk-plantningen lancerede Enhedslisten en ny plan mod hate-crimes.

- Vi vil have at politiet er klædt meget bedre på til at tackle spørgsmålet om hate crimes. Desuden vil vi have en bedre registrering af overfald end i dag. Og så skal der gang i oplysningsarbejdet, så folk, der har været udsat for en hate crime, får anmeldt det, og så holdningen i befolkningen til forskellige former for seksualitet bliver mere frisindet.

Enhedslistens plan mod hate-crimes bygger på de udspil, som Landsforeningen for bøsser og lesbiske tidligere er kommet med. Læs mere her: www.lbl.dk

Pensionister og lønmodtagere skal ikke betale erhvervslivets PSO-regning

Hele energiaftalen er baseret på en PSO-finansiering efter den gældende model, dvs. at alle elforbrugere bidrager. Under dække af den generelt stigende PSO vil regeringen helt afvikle erhvervslivets bidrag.
27. maj

Samlet folketing udtaler skarp kritik af retsforfølgelse af parlamentarikere i Tyrkiet

I dag vedtog et samlet Folketing en skarp kritik af retsforfølgelsen af folkevalgte parlamentarikere i Tyrkiet, og opfordrede til en genoptagelse af fredsprocessen mellem den tyrkiske regering og PKK.
26. maj

Corydon har været en dyr mand for Danmark

I dag bliver børsprospektet for børsnoteringen af DONG fremlagt. Det fremgår at prospektet, at DONG er mere end 100 milliarder kr. værd, hvilket er mere end tre gange så højt som da staten solgte DONG-aktier til Goldman Sachs.
26. maj

Kontakt Enhedslisten