Buske mod hate-crimes i Ørstedsparken

I dag plantede Enhedslisten et par buske i Ørstedsparken. Det skete som del i en aktion mod hate crimes - overfald på blandt andet bøsser, biseksuelle og lesbiske. Johanne Schmidt-Nielsen fortæller:

- For et par år siden fællede kommunen buskene, fordi man ikke ville have at folk dyrkede sex i parken. Nu planter vi dem igen som en symbolsk aktion for at slå fast, at vi kæmper for seksuelt frisind.

Samtidig med busk-plantningen lancerede Enhedslisten en ny plan mod hate-crimes.

- Vi vil have at politiet er klædt meget bedre på til at tackle spørgsmålet om hate crimes. Desuden vil vi have en bedre registrering af overfald end i dag. Og så skal der gang i oplysningsarbejdet, så folk, der har været udsat for en hate crime, får anmeldt det, og så holdningen i befolkningen til forskellige former for seksualitet bliver mere frisindet.

Enhedslistens plan mod hate-crimes bygger på de udspil, som Landsforeningen for bøsser og lesbiske tidligere er kommet med. Læs mere her: www.lbl.dk

Onsdag, 31 oktober, 2007 - 15:14

Reformerne har ikke virket

Økonomisk Redegørelse maj 2015, som Økonomi- og Indenrigsministeriet netop har offentliggjort, viser, at regeringens reformer ikke har virket synderligt på beskæftigelsen.
26. maj

Nej til køb af nye kampfly

På Enhedslistens initiativ blev kampflykøbet i dag diskuteret i Folketinget. Som det eneste parti siger vi nej til at købe nye kampfly for 30 milliarder kroner.
26. maj

Trods alt forskel på rød og blå

Regeringens velfærdsudspil markerer, at der trods alt er en lille forskel på rød og blå. Men det er uforståeligt, at regeringen ikke vil afsætte en krone til et trygt dagpengesystem.