Buske mod hate-crimes i Ørstedsparken

I dag plantede Enhedslisten et par buske i Ørstedsparken. Det skete som del i en aktion mod hate crimes - overfald på blandt andet bøsser, biseksuelle og lesbiske. Johanne Schmidt-Nielsen fortæller:

- For et par år siden fællede kommunen buskene, fordi man ikke ville have at folk dyrkede sex i parken. Nu planter vi dem igen som en symbolsk aktion for at slå fast, at vi kæmper for seksuelt frisind.

Samtidig med busk-plantningen lancerede Enhedslisten en ny plan mod hate-crimes.

- Vi vil have at politiet er klædt meget bedre på til at tackle spørgsmålet om hate crimes. Desuden vil vi have en bedre registrering af overfald end i dag. Og så skal der gang i oplysningsarbejdet, så folk, der har været udsat for en hate crime, får anmeldt det, og så holdningen i befolkningen til forskellige former for seksualitet bliver mere frisindet.

Enhedslistens plan mod hate-crimes bygger på de udspil, som Landsforeningen for bøsser og lesbiske tidligere er kommet med. Læs mere her: www.lbl.dk

Kristian Jensen skal fordømme Tyrkiet

Enhedslisten mener, at Tyrkiets kampagne mod kurderne svækker kampen mod Islamisk Stat. Enhedslisten kræver, at den danske regering fordømmer Tyrkiets angreb på kurderne.
29. jul

Hykleri og dårlige undskyldninger fra DF

Det er hykleri og dårlige undskyldninger, når DF forsvarer nedskæringer på ældreområdet i en lang række kommuner landet over.
27. jul

Minister skal ind i sag om dømt psykiater

Enhedslisten støtter 3Fs krav om, at kommunerne skal gennemgå alle sager, hvor de har brugt den dømte psykiater til speciallægeerklæringer.
22. jul