Buske mod hate-crimes i Ørstedsparken

I dag plantede Enhedslisten et par buske i Ørstedsparken. Det skete som del i en aktion mod hate crimes - overfald på blandt andet bøsser, biseksuelle og lesbiske. Johanne Schmidt-Nielsen fortæller:

- For et par år siden fællede kommunen buskene, fordi man ikke ville have at folk dyrkede sex i parken. Nu planter vi dem igen som en symbolsk aktion for at slå fast, at vi kæmper for seksuelt frisind.

Samtidig med busk-plantningen lancerede Enhedslisten en ny plan mod hate-crimes.

- Vi vil have at politiet er klædt meget bedre på til at tackle spørgsmålet om hate crimes. Desuden vil vi have en bedre registrering af overfald end i dag. Og så skal der gang i oplysningsarbejdet, så folk, der har været udsat for en hate crime, får anmeldt det, og så holdningen i befolkningen til forskellige former for seksualitet bliver mere frisindet.

Enhedslistens plan mod hate-crimes bygger på de udspil, som Landsforeningen for bøsser og lesbiske tidligere er kommet med. Læs mere her: www.lbl.dk

Enhedslisten kræver både lukket og åbent samråd om SKAT

Socialdemokraterne har indkaldt skatteminister Karsten Lauritzen i et lukket samråd vedrørende SKAT og svindlen på 6,2 mia. kr. Det er godt med et lukket samråd om svindlen , men slet ikke nok, mener Enhedslistens skatteordfører, Rune Lund.
28. aug

Uværdigt, at kommuner spekulerer i skidt behandling af mennesker med handicap

Danmarks Radio bragte torsdag aften et indslag i TV Avisen, der viste, hvordan Egedal kommune uretmæssigt har frataget en familie støtten til den handicapbil, familien har fået bevilget.

Finansministeren manipulerer om DONG-bud

Finansminister, Claus Hjort Frederiksen siger, at Goldman Sachs kom med det bedste bud på DONG, og han henviser til et brev fra ATP, som ministeren torsdag har fremlagt for Finansudvalget.