Enhedslisten modtager pris fra palæstinensisk præsident

Det palæstinensiske selvstyres Præsident Mahmoud Abbas har tildelt Enhedslisten en pris, som en anerkendelse af partiets mangeårige støtte og solidaritet med det palæstinensiske folk.

Prisen vil blive overrakt til Enhedslistens udenrigspolitiske ordfører Rune Lund, af det palæstinensiske selvstyres repræsentant i Danmark.

Overrækkelsen sker ved en reception torsdag den 7. juni kl. 12.00 hos Enhedslisten på Christiansborg.

Rune Lund siger i den anledning:

- Vi er meget beærede over anerkendelsen fra den palæstinensiske præsident. Prisen er først og fremmest en anerkendelse af de mange aktivister i Enhedslisten, der både i Danmark og i Palæstina har lavet solidaritetsarbejde med det palæstinensiske folk.

- Besættelsen af de palæstinensiske områder er en af verdens vigtigste problemer. En afslutning af besættelsen vil have stor betydning for skabelsen af mere fredelige forhold – også i resten af verden. Derfor har Palæstina-spørgsmålet altid stået centralt hos Enhedslisten – både i det parlamentariske og det udenomsparlamentariske arbejde.

En række andre personer og organisationer, herunder nobelprismodtageren Mairead Maguire og den israelske fredsbevægelse Gush Shalom, har modtaget samme anerkendelse, som Enhedslisten.

Onsdag, 6 juni, 2007 - 10:08

Stop for nedskæringer på uddannelse

Enhedslisten foreslår et nedskærings-stop på uddannelse i den kommende finanslov, så de nye studerende der lige er blevet optaget, kan få en god og ordentlig uddannelse hvor der er undervisningstimer og vejledere nok.
30. jul

Afskaf karakterbonusser og uddannelses-stress

I nat får tusindvis af unge svar på, om de har fået plads på drømmeuddannelsen. Det har fået flere eksperter, rektorer og studenterorganisationer til at angribe de såkaldte karakterbonusser.
29. jul

Kommunalt ydelsesbureaukrati kræver ministerhandling

Jyllands-Posten skriver i dag, at kommunerne oplever et voldsomt bureaukrati ved at administrere regeringens nye lave ydelser. Det giver omkostninger til ekstra personale og fører til flere lukkedage. Enhedslisten kræver, at ministeren går ind i sagen.
29. jul