Enhedslisten modtager pris fra palæstinensisk præsident

Det palæstinensiske selvstyres Præsident Mahmoud Abbas har tildelt Enhedslisten en pris, som en anerkendelse af partiets mangeårige støtte og solidaritet med det palæstinensiske folk.

Prisen vil blive overrakt til Enhedslistens udenrigspolitiske ordfører Rune Lund, af det palæstinensiske selvstyres repræsentant i Danmark.

Overrækkelsen sker ved en reception torsdag den 7. juni kl. 12.00 hos Enhedslisten på Christiansborg.

Rune Lund siger i den anledning:

- Vi er meget beærede over anerkendelsen fra den palæstinensiske præsident. Prisen er først og fremmest en anerkendelse af de mange aktivister i Enhedslisten, der både i Danmark og i Palæstina har lavet solidaritetsarbejde med det palæstinensiske folk.

- Besættelsen af de palæstinensiske områder er en af verdens vigtigste problemer. En afslutning af besættelsen vil have stor betydning for skabelsen af mere fredelige forhold – også i resten af verden. Derfor har Palæstina-spørgsmålet altid stået centralt hos Enhedslisten – både i det parlamentariske og det udenomsparlamentariske arbejde.

En række andre personer og organisationer, herunder nobelprismodtageren Mairead Maguire og den israelske fredsbevægelse Gush Shalom, har modtaget samme anerkendelse, som Enhedslisten.

Onsdag, 6 juni, 2007 - 10:08

Enhedslisten: Stat og kommuner må støtte kamp mod RyanAir

Arbejdsretten har i dag afgjort, at den danske fagbevægelse lovligt kan konflikte mod RyanAir. Enhedslisten ser frem til, at fagbevægelsen om få dage kan iværksætte konflikten, så de danske lønmodtagere i fællesskab kan skabe ordnede forhold i flybranchen.
1. jul

Enhedslisten skoser SF og Alternativets støtte til Løkkes boligjobordning

Enhedslisten undrer sig over at SF og Å har sagt ja til en socialt skæv boligjobordning. Fungerende skatteordfører Finn Sørensen siger:
29. jun

Israelsk angreb på svensk skib er rent pirateri

Det svenske skib, Marianne af Gøteborg, blev i nat bordet af israelsk militær i internationalt farvand. Skibet var på vej til Gaza med medicin og solceller. Om bord på skibet var bl.a.
29. jun