Enhedslisten modtager pris fra palæstinensisk præsident

Det palæstinensiske selvstyres Præsident Mahmoud Abbas har tildelt Enhedslisten en pris, som en anerkendelse af partiets mangeårige støtte og solidaritet med det palæstinensiske folk.

Prisen vil blive overrakt til Enhedslistens udenrigspolitiske ordfører Rune Lund, af det palæstinensiske selvstyres repræsentant i Danmark.

Overrækkelsen sker ved en reception torsdag den 7. juni kl. 12.00 hos Enhedslisten på Christiansborg.

Rune Lund siger i den anledning:

- Vi er meget beærede over anerkendelsen fra den palæstinensiske præsident. Prisen er først og fremmest en anerkendelse af de mange aktivister i Enhedslisten, der både i Danmark og i Palæstina har lavet solidaritetsarbejde med det palæstinensiske folk.

- Besættelsen af de palæstinensiske områder er en af verdens vigtigste problemer. En afslutning af besættelsen vil have stor betydning for skabelsen af mere fredelige forhold – også i resten af verden. Derfor har Palæstina-spørgsmålet altid stået centralt hos Enhedslisten – både i det parlamentariske og det udenomsparlamentariske arbejde.

En række andre personer og organisationer, herunder nobelprismodtageren Mairead Maguire og den israelske fredsbevægelse Gush Shalom, har modtaget samme anerkendelse, som Enhedslisten.

Onsdag, 6 juni, 2007 - 10:08

Danmark skal ikke deltage i ny NATO-indsats i øst

Forsvarsministeren har meldt ud, at Danmark deltager i nyt NATO-initiativ, der skal øge den militære opbygning i Polen og de baltiske lande.
10. feb

Enhedslistens trækker forskningsminister i samråd om uddannelsesfyringer

Københavns universitet fyrer i dag hundredevis af medarbejdere, som konsekvens af regeringens nedskæringer. Det er dybt bekymrende for vores videnssamfund mener Eva Flyvholm.
9. feb

Kvalitetsfald i uddannelser vil forværres af nedskæringer

Berlingske beskriver i dag, hvordan censorformændene inden for erhvervssprog råber vagt i gevær over faldende kvalitet på universiteterne. En tendens, der kun vil blive værre, når konsekvenserne af fremdriftsreformen og nedskæringer rammer i de kommende år.
8. feb

Kontakt Enhedslisten