Enhedslisten modtager pris fra palæstinensisk præsident

Det palæstinensiske selvstyres Præsident Mahmoud Abbas har tildelt Enhedslisten en pris, som en anerkendelse af partiets mangeårige støtte og solidaritet med det palæstinensiske folk.

Prisen vil blive overrakt til Enhedslistens udenrigspolitiske ordfører Rune Lund, af det palæstinensiske selvstyres repræsentant i Danmark.

Overrækkelsen sker ved en reception torsdag den 7. juni kl. 12.00 hos Enhedslisten på Christiansborg.

Rune Lund siger i den anledning:

- Vi er meget beærede over anerkendelsen fra den palæstinensiske præsident. Prisen er først og fremmest en anerkendelse af de mange aktivister i Enhedslisten, der både i Danmark og i Palæstina har lavet solidaritetsarbejde med det palæstinensiske folk.

- Besættelsen af de palæstinensiske områder er en af verdens vigtigste problemer. En afslutning af besættelsen vil have stor betydning for skabelsen af mere fredelige forhold – også i resten af verden. Derfor har Palæstina-spørgsmålet altid stået centralt hos Enhedslisten – både i det parlamentariske og det udenomsparlamentariske arbejde.

En række andre personer og organisationer, herunder nobelprismodtageren Mairead Maguire og den israelske fredsbevægelse Gush Shalom, har modtaget samme anerkendelse, som Enhedslisten.

Onsdag, 6 juni, 2007 - 10:08

Enhedslisten får besøg af Kobanes politiske leder

I disse dage har Enhedslisten besøg af den verdenskendte leder for forsvaret af Kobane, Asya Abdullah.
30. mar

Boligejere i klemme skal kunne udskyde grundskylden

Lavtlønnede familier skal kunne udskyde betaling af grundskylden, til de sælger deres bolig. Sådan lyder et i et nyt beslutningsforslag, der har til formål at komme nødlidende boligejere til hjælp.
30. mar

Ny kampagne sætter lys på Venstres pengebagmænd

Venstre har for nylig afvist regeringens anbefalinger til mere åbenhed om partistøtte oven på en lang række sager, hvor Venstre-politikere har brudt partistøtteloven.
26. mar