Enhedslisten modtager pris fra palæstinensisk præsident

Det palæstinensiske selvstyres Præsident Mahmoud Abbas har tildelt Enhedslisten en pris, som en anerkendelse af partiets mangeårige støtte og solidaritet med det palæstinensiske folk.

Prisen vil blive overrakt til Enhedslistens udenrigspolitiske ordfører Rune Lund, af det palæstinensiske selvstyres repræsentant i Danmark.

Overrækkelsen sker ved en reception torsdag den 7. juni kl. 12.00 hos Enhedslisten på Christiansborg.

Rune Lund siger i den anledning:

- Vi er meget beærede over anerkendelsen fra den palæstinensiske præsident. Prisen er først og fremmest en anerkendelse af de mange aktivister i Enhedslisten, der både i Danmark og i Palæstina har lavet solidaritetsarbejde med det palæstinensiske folk.

- Besættelsen af de palæstinensiske områder er en af verdens vigtigste problemer. En afslutning af besættelsen vil have stor betydning for skabelsen af mere fredelige forhold – også i resten af verden. Derfor har Palæstina-spørgsmålet altid stået centralt hos Enhedslisten – både i det parlamentariske og det udenomsparlamentariske arbejde.

En række andre personer og organisationer, herunder nobelprismodtageren Mairead Maguire og den israelske fredsbevægelse Gush Shalom, har modtaget samme anerkendelse, som Enhedslisten.

Onsdag, 6 juni, 2007 - 10:08

Udspil: Ulighed gør os alle fattigere

På dagens sommergruppemøde fremlægger Enhedslisten et udspil, der atter skal gøre Danmark til et land med lighed i højsædet.
22. aug

Ø skyder SFs ulighedsskabende skatteforslag ned

Enhedslisten vil ligesom SF gerne bruge flere penge til velfærd, men afviser at øge uligheden ved at hæve bundskatten. Rune Lund, skatteordfører for Enhedslisten, siger:
15. aug

Ordførerrokade: Rune Lund ny retsordfører efter Pernille Skipper

Enhedslisten Folketingsgruppe har nu foretaget en mindre ordførerrokade, som betyder at Rune Lund er ny retsordfører. Finn Sørensen ny kommunalordfører, og Eva Flyvholm ny IT-ordfører.
12. aug

Kontakt Enhedslisten