Enhedslisten modtager pris fra palæstinensisk præsident

Det palæstinensiske selvstyres Præsident Mahmoud Abbas har tildelt Enhedslisten en pris, som en anerkendelse af partiets mangeårige støtte og solidaritet med det palæstinensiske folk.

Prisen vil blive overrakt til Enhedslistens udenrigspolitiske ordfører Rune Lund, af det palæstinensiske selvstyres repræsentant i Danmark.

Overrækkelsen sker ved en reception torsdag den 7. juni kl. 12.00 hos Enhedslisten på Christiansborg.

Rune Lund siger i den anledning:

- Vi er meget beærede over anerkendelsen fra den palæstinensiske præsident. Prisen er først og fremmest en anerkendelse af de mange aktivister i Enhedslisten, der både i Danmark og i Palæstina har lavet solidaritetsarbejde med det palæstinensiske folk.

- Besættelsen af de palæstinensiske områder er en af verdens vigtigste problemer. En afslutning af besættelsen vil have stor betydning for skabelsen af mere fredelige forhold – også i resten af verden. Derfor har Palæstina-spørgsmålet altid stået centralt hos Enhedslisten – både i det parlamentariske og det udenomsparlamentariske arbejde.

En række andre personer og organisationer, herunder nobelprismodtageren Mairead Maguire og den israelske fredsbevægelse Gush Shalom, har modtaget samme anerkendelse, som Enhedslisten.

Onsdag, 6 juni, 2007 - 10:08

Enhedslisten glæder sig over kvart milliard til kollektiv trafik

Busser, der kommer hurtigere gennem byen, nye supercykelstier og bedre kollektiv trafik i yderområderne. Det er resultatet af en aftale, som Enhedslisten har indgået med regeringen, SF og DF.
22. maj

Ris og ros til regeringens børnepakke

Efter lang ventetid er regeringen i dag kommet med deres børnepakke. Den indeholder flere penge til børneområdet, men ingen minimumsnormeringer.
21. maj

Pant på tyske dåser er markant sejr for miljøet

Mere en 10 års pres fra blandt andet Enhedslisten har nu resulteret i en aftale om betaling af pant på øl og sodavandsdåser købt i Tyskland.
20. maj