Enhedslisten modtager pris fra palæstinensisk præsident

Det palæstinensiske selvstyres Præsident Mahmoud Abbas har tildelt Enhedslisten en pris, som en anerkendelse af partiets mangeårige støtte og solidaritet med det palæstinensiske folk.

Prisen vil blive overrakt til Enhedslistens udenrigspolitiske ordfører Rune Lund, af det palæstinensiske selvstyres repræsentant i Danmark.

Overrækkelsen sker ved en reception torsdag den 7. juni kl. 12.00 hos Enhedslisten på Christiansborg.

Rune Lund siger i den anledning:

- Vi er meget beærede over anerkendelsen fra den palæstinensiske præsident. Prisen er først og fremmest en anerkendelse af de mange aktivister i Enhedslisten, der både i Danmark og i Palæstina har lavet solidaritetsarbejde med det palæstinensiske folk.

- Besættelsen af de palæstinensiske områder er en af verdens vigtigste problemer. En afslutning af besættelsen vil have stor betydning for skabelsen af mere fredelige forhold – også i resten af verden. Derfor har Palæstina-spørgsmålet altid stået centralt hos Enhedslisten – både i det parlamentariske og det udenomsparlamentariske arbejde.

En række andre personer og organisationer, herunder nobelprismodtageren Mairead Maguire og den israelske fredsbevægelse Gush Shalom, har modtaget samme anerkendelse, som Enhedslisten.

Onsdag, 6 juni, 2007 - 10:08

Enhedslisten kræver både lukket og åbent samråd om SKAT

Socialdemokraterne har indkaldt skatteminister Karsten Lauritzen i et lukket samråd vedrørende SKAT og svindlen på 6,2 mia. kr. Det er godt med et lukket samråd om svindlen , men slet ikke nok, mener Enhedslistens skatteordfører, Rune Lund.
28. aug

Uværdigt, at kommuner spekulerer i skidt behandling af mennesker med handicap

Danmarks Radio bragte torsdag aften et indslag i TV Avisen, der viste, hvordan Egedal kommune uretmæssigt har frataget en familie støtten til den handicapbil, familien har fået bevilget.

Finansministeren manipulerer om DONG-bud

Finansminister, Claus Hjort Frederiksen siger, at Goldman Sachs kom med det bedste bud på DONG, og han henviser til et brev fra ATP, som ministeren torsdag har fremlagt for Finansudvalget.