Oppositionen ude af fiskeriforhandlinger

- Reelt ønskede regeringen ikke at indgå en aftale, som kunne sikre kystfiskeriet og det miljømæssigt mest skånsomme fiskeri. I stedet satsede man ensidigt på en aftale med Dansk Folkeparti, som betyder, at værdien af de danske fisk kapitaliseres og som vil føre til en koncentration af det danske fiskeri på større både. Derfor valgte oppositionen at forlade forhandlingerne klokken 2 natten til onsdag, udtaler Per Clausen, fødevareordfører for Enhedslisten.

- Regeringen kunne have fået en aftale, som på en række områder levede op til regeringens ønsker. Det eneste oppositionen krævede var sikkerhed for, at kystfiskeriet og det miljøskånsomme fiskeri blev sikret vækst i fremtiden. Det ønskede regeringen ikke og derfor blev der ikke noget forlig om reguleringen af det danske fiskeri, slutter Per Clausen.

Onsdag, 26 oktober, 2005 - 00:00

Lønmodtagerne skal høres om flygtningejob

Enhedslisten er helt enig i trepartsforhandlingernes ambition om, at flere flygtninge skal i job. Men det må ikke ske på bekostning af regulære job og på bekostning af andre ledige.
12. feb

Enhedslisten vil rulle terrorlovgivning tilbage: Truer retssikkerheden

14. februar er årsdagen for Omar Husseins angreb på den jødiske synagoge og Krudttønden. Et år efter angrebet er antallet af syrienskrigere fra Danmark stagneret, men samtidig har vi i Paris oplevet et af de blodigste angreb i Europa i nyere tid.
12. feb

Minister skal i samråd om karakterkrav til universitetet

Regeringen har samlet et flertal, som vil lade universiteter kræve fast minimumskarakter for at komme ind. På Københavns Universitet vil det blive karakteren 6, andre steder endnu højere.

Kontakt Enhedslisten

Landskontoret