Oppositionen ude af fiskeriforhandlinger

- Reelt ønskede regeringen ikke at indgå en aftale, som kunne sikre kystfiskeriet og det miljømæssigt mest skånsomme fiskeri. I stedet satsede man ensidigt på en aftale med Dansk Folkeparti, som betyder, at værdien af de danske fisk kapitaliseres og som vil føre til en koncentration af det danske fiskeri på større både. Derfor valgte oppositionen at forlade forhandlingerne klokken 2 natten til onsdag, udtaler Per Clausen, fødevareordfører for Enhedslisten.

- Regeringen kunne have fået en aftale, som på en række områder levede op til regeringens ønsker. Det eneste oppositionen krævede var sikkerhed for, at kystfiskeriet og det miljøskånsomme fiskeri blev sikret vækst i fremtiden. Det ønskede regeringen ikke og derfor blev der ikke noget forlig om reguleringen af det danske fiskeri, slutter Per Clausen.

Onsdag, 26. oktober 2005 - 0:00

Pernille Skipper besøger fængslede parlamentarikere i Tyrkiet

Pernille Skipper tager onsdag til fredag til Tyrkiet for at besøge lederne af det pro-kurdiske venstrefløjsparti HDP, der sidder fængslet på baggrund af terroranklager.
7. dec

Pernille Skipper er glad for udsigten til aftale med Europol

Danmark ser ud til at kunne få den mellemstatslige aftale om Europol, som en række ja-partier ellers havde afskrevet.
6. dec

Hjælp de civile i Aleppo, Samuelsen

Enhedslistens udenrigsordfører, Nikolaj Villumsen, opfordrer før dagens møde i Folketingets Udenrigspolitiske Nævn udenrigsminister Anders Samuelsen til at sætte alle kræfter ind for at hjælpe civilbefolkningen i Aleppo.
2. dec

Kontakt Enhedslisten