Oppositionen ude af fiskeriforhandlinger

- Reelt ønskede regeringen ikke at indgå en aftale, som kunne sikre kystfiskeriet og det miljømæssigt mest skånsomme fiskeri. I stedet satsede man ensidigt på en aftale med Dansk Folkeparti, som betyder, at værdien af de danske fisk kapitaliseres og som vil føre til en koncentration af det danske fiskeri på større både. Derfor valgte oppositionen at forlade forhandlingerne klokken 2 natten til onsdag, udtaler Per Clausen, fødevareordfører for Enhedslisten.

- Regeringen kunne have fået en aftale, som på en række områder levede op til regeringens ønsker. Det eneste oppositionen krævede var sikkerhed for, at kystfiskeriet og det miljøskånsomme fiskeri blev sikret vækst i fremtiden. Det ønskede regeringen ikke og derfor blev der ikke noget forlig om reguleringen af det danske fiskeri, slutter Per Clausen.

Onsdag, 26 oktober, 2005 - 00:00

Skriv under mod skifergas-boringer

Enhedslisten har som det eneste parti i Folketinget foreslået at tilbagetrække Totals tilladelse til at bore efter skifergas, og vi opfordrer alle til at skrive under mod de risikable boringer.
30. maj

Efter nyt dagpengeflertal: Nu er presset på Thorning

Fredag udfordrede Enhedslisten partierne SF og DF til at lave en fælles stemmeaftale, om at alle tre partier efter et valg vil stemme for en halvering af genoptjeningskravet til dagpenge.
30. maj

EL opfordrer SF og DF til stemmeaftale om dagpenge

Dansk Folkeparti og SF bør allerede nu indgå en stemmeaftale med Enhedslisten om, at partierne efter et valg vil stemme for en halvering af genoptjeningskravet til dagpenge og finde den nødvendige finansiering.
29. maj