Oppositionen ude af fiskeriforhandlinger

- Reelt ønskede regeringen ikke at indgå en aftale, som kunne sikre kystfiskeriet og det miljømæssigt mest skånsomme fiskeri. I stedet satsede man ensidigt på en aftale med Dansk Folkeparti, som betyder, at værdien af de danske fisk kapitaliseres og som vil føre til en koncentration af det danske fiskeri på større både. Derfor valgte oppositionen at forlade forhandlingerne klokken 2 natten til onsdag, udtaler Per Clausen, fødevareordfører for Enhedslisten.

- Regeringen kunne have fået en aftale, som på en række områder levede op til regeringens ønsker. Det eneste oppositionen krævede var sikkerhed for, at kystfiskeriet og det miljøskånsomme fiskeri blev sikret vækst i fremtiden. Det ønskede regeringen ikke og derfor blev der ikke noget forlig om reguleringen af det danske fiskeri, slutter Per Clausen.

Onsdag, 26 oktober, 2005 - 00:00

Enhedslisten sikrer markant løft til økologi

Enhedslisten er netop blevet enig med regeringen om fordelingen af landdistriktsprogrammet i perioden 2016 til 2018. 4 milliarder går bl.a. til at dreje dansk landbrug i en mere økologisk og miljøvenlig retning.
21. apr

Minister skal forklare løndumping af handikaphjælpere

Kun fuld løn for halvdelen af de timer, du arbejder. Det er vilkårene for handikaphjælpere i Albertslund kommune, som Finn Sørenesen vil have socialministeren til at forholde sig til.
20. apr

SF snyder udsatte grupper i usolidarisk skatteudspil

Skatteordfører Frank Aaen kan følge SF's udspil om skattelettelser et stykke ad vejen, men så hopper kæden af, og bundlinjen bliver mere ulighed.SF vil alene hæve beskæftigelsesfradraget, og dermed bliver gabet i den økonomiske ulighed større.
17. apr