Oppositionen ude af fiskeriforhandlinger

- Reelt ønskede regeringen ikke at indgå en aftale, som kunne sikre kystfiskeriet og det miljømæssigt mest skånsomme fiskeri. I stedet satsede man ensidigt på en aftale med Dansk Folkeparti, som betyder, at værdien af de danske fisk kapitaliseres og som vil føre til en koncentration af det danske fiskeri på større både. Derfor valgte oppositionen at forlade forhandlingerne klokken 2 natten til onsdag, udtaler Per Clausen, fødevareordfører for Enhedslisten.

- Regeringen kunne have fået en aftale, som på en række områder levede op til regeringens ønsker. Det eneste oppositionen krævede var sikkerhed for, at kystfiskeriet og det miljøskånsomme fiskeri blev sikret vækst i fremtiden. Det ønskede regeringen ikke og derfor blev der ikke noget forlig om reguleringen af det danske fiskeri, slutter Per Clausen.

Onsdag, 26 oktober, 2005 - 00:00

Folketingsgruppen har valgt Pernille Skipper som ny politisk ordfører

Enhedslistens folketingsgruppe har i dag besluttet at vælge Pernille Skipper som ny politisk ordfører. Hun erstatter dermed Johanne Schmidt-Nielsen, som har bestridt posten siden 2008.
4. maj

Kampflyhøring i morgen klokken 9. Tilmelding her.

Enhedslisten og Alternativet inviterer til høring om åbenhed om indkøb af nye kampfly. Høringen er åben for alle og finder sted onsdag den 4. maj kl. 9-12 i Fællessalen på Christiansborg.
3. maj

Nyt dagpengesystem er utrygt og usolidarisk

Onsdag d. 4. maj behandler Folketinget lovforslag om nyt dagpengesystem. Enhedslisten mener, det er utrygt og usolidarisk, og spørger Socialdemokraterne, om de har opgivet kampen mod VKO´s forringelser af dagpengene.
3. maj