Plads til alle

Alternative boformer og kulturhuse er under massivt pres. Kampen for Ungdomshuset og Christiania handler ikke kun om retten til at være anderledes, men også om alles ret til fri udfoldelse. Ungdomshuset er måske først og fremmest en kulturel bevægelse, men den hænger sammen med den stigende vrede over, at stress og nedslidning tilsyneladende er en uundgåelig del af vores liv.

Enhedslisten kæmper for et samfund, hvor der er plads til fristeder og forskellighed.

Enhedslisten arbejder derfor også imod diskrimination pga. køn, seksualitet, etnisk oprindelse, religion eller handikap.

Det vil ENHEDSLISTEN gøre:
- Vi støtter udviklingen af alternative boformer, værksteder, øvelokaler og kulturhuse for unge og andre grupper (750 mio. kr. på vores finanslov).

- Vi vil give homoseksuelle ret til at adoptere og gå på barsel (20 mio. kr. på vores finanslov).

- Vi har stillet lovforslag, som sikrer transseksuelles rettigheder.

Fredag, 2 november, 2007 - 15:43

Aktuelt

Samlet folketing udtaler skarp kritik af retsforfølgelse af parlamentarikere i Tyrkiet

I dag vedtog et samlet Folketing en skarp kritik af retsforfølgelsen af folkevalgte parlamentarikere i Tyrkiet, og opfordrede til en genoptagelse af fredsprocessen mellem den tyrkiske regering og PKK.
26. maj

Corydon har været en dyr mand for Danmark

I dag bliver børsprospektet for børsnoteringen af DONG fremlagt. Det fremgår at prospektet, at DONG er mere end 100 milliarder kr. værd, hvilket er mere end tre gange så højt som da staten solgte DONG-aktier til Goldman Sachs.

Redegør for kampflyfinansiering

Enhedslisten vil tvinge regeringen og kampfly-partierne til at melde klart ud om finansieringen af indkøbet, inden de træffer den afgørende beslutning i forligskredsen.