Plads til alle

Alternative boformer og kulturhuse er under massivt pres. Kampen for Ungdomshuset og Christiania handler ikke kun om retten til at være anderledes, men også om alles ret til fri udfoldelse. Ungdomshuset er måske først og fremmest en kulturel bevægelse, men den hænger sammen med den stigende vrede over, at stress og nedslidning tilsyneladende er en uundgåelig del af vores liv.

Enhedslisten kæmper for et samfund, hvor der er plads til fristeder og forskellighed.

Enhedslisten arbejder derfor også imod diskrimination pga. køn, seksualitet, etnisk oprindelse, religion eller handikap.

Det vil ENHEDSLISTEN gøre:
- Vi støtter udviklingen af alternative boformer, værksteder, øvelokaler og kulturhuse for unge og andre grupper (750 mio. kr. på vores finanslov).

- Vi vil give homoseksuelle ret til at adoptere og gå på barsel (20 mio. kr. på vores finanslov).

- Vi har stillet lovforslag, som sikrer transseksuelles rettigheder.

Fredag, 2 november, 2007 - 15:43

Taksøe er snæversynet og visionsløs

Enhedslistens udenrigsordfører, Nikolaj Villumsen, kritiserer regeringens udenrigsgransker, Peter Taksøe-Jensen, for at være snæversynet og visionsløs.
2. maj

Læs hele Pernilles 1. maj-tale

I Danmark har vi en aftale med hinanden. En god aftale. Vi får hjælp, hvis vi bliver ramt af sygdom eller får en fyreseddel. Vores børn kan få en uddannelse. Vores bedsteforældre får pleje og omsorg efter et langt liv på arbejdsmarkedet. Til gengæld knokler vi og betaler vores skat.
1. maj

Læs hele Johannes 1. maj-tale

Siden vi stod her sidst, har vi fået nyt statsminister i Danmark. Og jeg er sådan set tilhænger af, at alle lige får en prøveperiode. Men Lars Løkke har snart haft et år på posten, og jeg ved ikke med jer, men jeg er ikke voldsomt imponeret.
1. maj

Kontakt Enhedslisten