Plads til alle

Alternative boformer og kulturhuse er under massivt pres. Kampen for Ungdomshuset og Christiania handler ikke kun om retten til at være anderledes, men også om alles ret til fri udfoldelse. Ungdomshuset er måske først og fremmest en kulturel bevægelse, men den hænger sammen med den stigende vrede over, at stress og nedslidning tilsyneladende er en uundgåelig del af vores liv.

Enhedslisten kæmper for et samfund, hvor der er plads til fristeder og forskellighed.

Enhedslisten arbejder derfor også imod diskrimination pga. køn, seksualitet, etnisk oprindelse, religion eller handikap.

Det vil ENHEDSLISTEN gøre:
- Vi støtter udviklingen af alternative boformer, værksteder, øvelokaler og kulturhuse for unge og andre grupper (750 mio. kr. på vores finanslov).

- Vi vil give homoseksuelle ret til at adoptere og gå på barsel (20 mio. kr. på vores finanslov).

- Vi har stillet lovforslag, som sikrer transseksuelles rettigheder.

Fredag, 2 november, 2007 - 15:43

Kristian Jensen skal fordømme Tyrkiet

Enhedslisten mener, at Tyrkiets kampagne mod kurderne svækker kampen mod Islamisk Stat. Enhedslisten kræver, at den danske regering fordømmer Tyrkiets angreb på kurderne.
29. jul

Hykleri og dårlige undskyldninger fra DF

Det er hykleri og dårlige undskyldninger, når DF forsvarer nedskæringer på ældreområdet i en lang række kommuner landet over.
27. jul

Minister skal ind i sag om dømt psykiater

Enhedslisten støtter 3Fs krav om, at kommunerne skal gennemgå alle sager, hvor de har brugt den dømte psykiater til speciallægeerklæringer.
22. jul