Kommunalt og regionalt oprør 2017

Regeringen og Dansk Folkeparti er i gang med at ødelægge velfærden. De sparer på daginstitutioner, uddannelse, ældrepleje og sundhed. De har fyret 35.000 kommunalt ansatte fra kernevelfærden. De gør de svageste medborgere fattige, når de vedtager kontanthjælpsloft, 225 timers-regel og integrationsydelse. De sætter pensionsalderen op og undergraver den tryghed, som velfærden giver. Det må stoppes.

Den 10. maj sender offentligt ansatte og borgere et klart signal, når vi mødes til lokale demonstrationer. Her vil kravene være ”Væk med besparelserne” og ”Flere penge til velfærd”. På landets sygehuse siger personalet ”Afskaf produktivitetskravet på to procent”.

Politikerne kan presses, når vi er mange nok. Sidste år lykkedes det gennem massive folkelige protester at få afskaffet det såkaldte omprioriteringsbidrag på mere end syv milliarder kr. Den succes skal vi gentage i år, så der kommer flere penge til velfærden i kommunerne og regioner.

Velfærd koster penge. Derfor skader det velfærden, når skiftende regeringer har undergravet SKAT og ladet 100 milliarder forsvinde til velhavende skattesnydere. Der er penge nok til at genskabe velfærden. De skal hentes hos millionærerne, der har scoret hundrede af milliarder kr. i udbytter de seneste år – uden at dele med os andre.

Enhedslisten opfordrer alle til at styrke indsatsen for vores fælles velfærd. Deltag i demonstrationerne 10. maj – sammen kan vi skabe en bedre fremtid.

Hvor er der demonstrationer?

Klik på billedet og få seneste nyt.

Alle kampagner