— Arbejdsmarked, Velfærd

Skipper til Mette Frederiksen: Drop Løkke, og lad os lave rød pensionsaftale

Socialdemokratiet bør før valget opsige velfærdsforliget, så et nyt flertal kan stoppe den stigende pensionsalder og finde bedre løsninger for de nedslidte. Det siger Enhedslistens politiske ordfører i sin tale 1. maj:

– Pensionsalderen stiger igen allerede næste år. Derfor er mit budskab i dag også til Mette Frederiksen: Det kan ikke gøre det, at I vil lade nogle få gå fra lidt før, når pensionsalderen stadig stiger. Vi er ikke i mål, hvis en murer kan gå fra som 72-årig i stedet for som 75-årig. Det holder altså ikke.

– Så kære Mette. Vi kan sammen stoppe den stigende pensionsalder og sikre en værdig alderdom til alle efter et valg. Vi er enige. Der er mennesker oppe i årene, som ikke bliver behandlet ordentligt. Så drop Lars Løkke, drop det velfærdsforlig. Kom. Lad os lave en rød aftale.