Eva Flyvholm

“Vi må gøre op med den stigende ulighed i Danmark. Lad os droppe kampfly for milliarder og skattelettelser til de rigeste. Så er der råd til at investere i en værdig omsorg for børn, syge og ældre. Vi har råd til det, der betyder allermest for de fleste af os.”

Eva Flyvholm, født 18. april 1981, blev politisk aktiv i 2002 op til Irak-krigen, hvor hun sammen med nogle medstuderende dannede en anti-krigsgruppe. Siden da har fredspolitikken og den internationale solidaritet været centralt i hendes politiske engagement – og nu også i hendes arbejde som Forsvars- og Udenrigsordfører for Enhedslisten.

Eva Flyvholm kæmper for et socialt retfærdigt og grønnere Danmark. Der er brug for flere pædagoger i vuggestuen, bedre uddannelser og mere tid til de ældre på plejehjemmet.  Der er brug for bedre og billigere busser og tog.

Der skal investeres i fællesskabet og sættes gang i den grønne omstilling. Som Enhedslistens IT- og teleordfører er Eva Flyvholm også engageret i kampen for et frit internet og at sikre borgerne mod overvågning på nettet.

Eva Flyvholm er opvokset ved Jyderup på Vestsjælland og er i dag bosat i Sorø med sin familie. I fritiden nyder hun at lege med sit barn, se gode venner og familie, og når der er tid tage en tur til ødegården i de svenske skove.

CV

Folketinget 2015-
Medlem af bestyrelsen på Jyderup Højskole 2012-
Underviser hos CEVEA og på politisk sommerhøjskole fra 2009-