Eva Flyvholm

“Jeg ønsker et Danmark, hvor virksomhederne og de rigeste bidrager med mere til fællesskabet. Jeg drømmer om en verden, hvor finansmarkederne og spareivrige politiker ikke får lov at diktere forholdene for syge og arbejdsløse.”

Eva Flyvholm, født 18. april 1981, blev politisk aktiv i 2002 op til Irak-krigen, hvor hun sammen med nogle medstuderende dannede en anti-krigsgruppe. Grundlaget for at gå i krig var efter hendes opfattelse forkert, og følgerne blev brutale. Engagementet i fredsarbejde blev samtidig starten på Eva Flyvholms politiske virke i Enhedslisten.

Eva Flyvholm har læst offentlig administration og internationale udviklingsstudier på Roskilde Universitet, hvilket hun har brugt i sit virke som Enhedslistens politiske rådgiver på EU-området og det internationale område. Hun har i en årgang været redaktør for Enhedslistens medlemsblad Rød+Grøn, og siddet i partiets hovedbestyrelse. Hun sidder fortsat i bestyrelsen for Jyderup Højskole og er underviser i tænketanken Cevea. Tidligere har hun bl.a. arbejdet som vikar i hjemmeplejen og på plejehjem.

Eva Flyvholm er opvokset på Vestsjælland og bor i dag i et kollektiv i Valby. Når hun en sjælden gang holder pause fra politik, bruger hun sin tid på at rejse, dyrke yoga, se det lokale fodboldhold eller besøge familiens ødegård i de svenske skove.

CV

Folketinget 2015-
Medlem af bestyrelsen på Jyderup Højskole 2012-
Underviser hos CEVEA og på politisk sommerhøjskole fra 2009-