Eva Flyvholm EU

”Jeg kæmper for et rødt og grønt Europa, hvor hensynet til fællesskabet og vores klode står over hensynet til de store virksomheders profit.”

Vi har brug for internationale løsninger på de store grænseoverskridende problemer, vi står overfor i dag. Men EU’s ambitionsniveau er desværre ikke højt nok, når det kommer til at sikre vores klima. Der skal langt mere til. Samtidig oplever vi, at EU på en lang række områder direkte står i vejen for solidariske løsninger på de grænseoverskridende problemer. Vi ser det ift. sociale dumping, og vi ser det, når EU i årevis har holdt hånden over EU-lande, der benytter sig af skattely og koster samfundene milliarder af kroner, der kunne bruges på velfærd. Det skal vi have gjort op med.

Mærkesager

• Ambitiøse klimamål – CO2 neutralt Europa i 2040.
  • Stop skattely – de multinationale skal betale deres del.
  • Forbud mod farlige kemikalier – sundhed over profit.

Biografi

Eva Flyvholm, født 18. april 1981, blev politisk aktiv i 2002 op til Irak-krigen, hvor hun sammen med nogle medstuderende dannede en anti-krigsgruppe. Siden da har fredspolitikken og den internationale solidaritet været centralt i hendes politiske engagement – og nu også i hendes arbejde som forsvarsordfører, udenrigsordfører, samt IT- og teleordfører for Enhedslisten. Eva Flyvholm er opvokset ved Jyderup på Vestsjælland og er i dag bosat i Sorø med sin familie. I fritiden nyder hun at lege med sit barn, se gode venner og familie, og når der er tid tage en tur til ødegården i de svenske skove.

CV

Folketinget 2015-
Medlem af bestyrelsen på Jyderup Højskole 2012-
Underviser hos CEVEA og på politisk sommerhøjskole fra 2009-