Jesper Kiel

“Vi skal i fællesskab tage hånd om vores børn, unge, ældre og samfundets udsatte grupper. Det er afgørende at bevare solidariteten i samfundet gennem vores fælles velfærd. Samtidig, skal vi også tage hånd om klimaudfordringen, sikre miljøet og udvikle vores natur. Det arbejder jeg med til daglig lokalt, og det vil jeg også gøre på Christiansborg”.

Jesper Kiel er født 10. januar 1966, blev politisk aktiv i gymnasiet og var efterfølgende aktiv partipolitik (VSU/VS), fagligt ungdomsarbejde, fredsarbejde og i kampen mod apartheid. Jesper var også med til at starte Enhedslisten,

Jesper Kiel er oprindeligt udlært maskinarbejder fra Svendborg Værft og har senere taget en uddannelse som svarer ril multimediedesigner og arbejdet i it-fagforeningen PROSA . Jesper har siden 2012 været ansat som kommunal koordinator i Enhedslisten.

Han bor med sin familie i Svendborg, hvor han også har siddet i byrådet for Enhedslisten siden 2006

CV

Stedfortræder i Folketinget okt. 2017-feb. 2018  for Pernille Skipper
Stedfortræder i Folketinget okt. 2015-feb 206 for Rune Lund
Medlem af KLs bestyrelse 2014-2018
Kommunalkoordinator i Enhedslisten 2012
Byrådsmedlem i Svendborg  fra 2006
Ansat i PROSA som koordinator for PROSA/STUD  2004
Multimediedesigner 2000
Maskinarbejder hos Svendborg Værft, Stålassistancen,, Kellogg’s og BNM-Stenstrup. 2090-97
Udlært maskinarbejder 1990
Studentereksamen 1984

Alle personer

Enhedslisten arbejder hver dag på at trække dansk politik i en mere solidarisk retning. til det har vi brug for din hjælp.