Jesper Kiel

“Vi skal i fællesskab tage hånd om vores børn, unge, ældre og samfundets udsatte grupper. Det er afgørende at bevare solidariteten i samfundet gennem vores fælles velfærd. Samtidig, skal vi også tage hånd om klimaudfordringen, sikre miljøet og udvikle vores natur. Det arbejder jeg med til daglig i min kommune, og det tager jeg med mig her, mens jeg er på Christiansborg”.

Jesper Kiel er født 10. januar 1966, blev politisk aktiv i gymnasiet og var efterfølgende aktiv partipolitik (VSU/VS), fagligt ungdomsarbejde, fredsarbejde og i kampen mod apartheid. Jesper var også med til at starte Enhedslisten,

Jesper Kiel er oprindeligt udlært maskinarbejder fra Svendborg Værft og har senere taget en uddannelse som multimediedesigner og arbejdet i it-fagforeningen PROSA . Jesper har siden 2012 været ansat som kommunalkoordinator i Enhedslisten.

Han bor med sin familie i Svendborg, hvor han også har siddet i byrådet for Enhedslisten de seneste tre perioder – og er Enhedslistens spidskandidat til kommunalvalget 21. november 2017

CV

Stedfortræder i Folketinget okt. 2017  for Pernille Skipper
Stedfortræder i Folketinget okt. 2015  for Rune Lund