Linda Hansen

“Hvis sygdom eller arbejdsløshed rammer os, skal vi være sikre på at få hjælp. Sådan er det ikke nu. Vi har brug for et tryggere samfund. Lad os investere i velfærd. Der er råd.”

Vi kan alle blive ramt af sygdom eller en fyreseddel. Derfor har vi brug for et sikkerhedsnet, der griber os, når det sker. Men alt for mange møder ikke hjælp. De møder mistro, hovedløse krav om arbejdsprøvning, udsigtsløs praktik og manglende hensyn til sygdom og handicap.

Det er muligt at bygge et sikkerhedsnet, der griber og hjælper. Vi skal investere i rettigheder, støtte og uddannelse – og give førtidspension til dem, der er for syge til at arbejde. Det er alt for dyrt at nedbryde mennesker. Både økonomisk og menneskeligt. Der er råd til social tryghed, og vi skal i gang nu.

MÆRKESAGER

• Syge og arbejdsløse skal mødes med hjælp og respekt. Stop for tvang, mistro og udsigtsløs aktivering.
• Stop for privilegeret løn og pension til ministre og folketingsmedlemmer.
• Fattigdomsreformerne skal væk. Vi kan ikke se til, mens børn vokser op i fattigdom her på Sjælland.

Alle personer