Sinem Demir

“Brækker man armen, kan den lappes samme, men knækker man tanden, er det fra egen lomme. Det er ikke fair, at folk med færrest penge skal nedprioritere deres tandsundhed. Ingen bør frygte tandlægeregningen.”

Sundhed skal være for alle. Det danske tandlægesystem er både ulogisk og socialt skævt. Hvis man brækker armen, kan man få den lappet sammen, men hvis man knækker tanden, er det fra egen lomme. Derfor bliver folk med færrest penge nødt til at nedprioritere deres tandsundhed. Der bør i stedet være lige og gratis adgang til alle dele det danske sundhedssystem.

Lad os i fællesskab sikre mere lighed, grøn omstilling og bedre vilkår på det danske arbejdsmarked. Der skal være plads til alle på det danske arbejdsmarked uanset køn, etnicitet, seksualitet og religiøs overbevisning. Virksomhederne skal vælge grønt. Vi skal værne om den danske model og sikre lærepladser til alle.

MINE MÆRKESAGER:

• Gratis tandlæge og psykologhjælp til folk i alle aldre.
• Nej til motorvej over Egholm. Vi skal fokusere på den grønne omstilling og bevare rekreative områder – ikke satse på mere bilkørsel, mere forurening og mere naturødelæggelse.
• Vi skal have sociale klausuler og lærepladser til alle. Virksomhederne skal tage ansvar.

Alle personer