Conference: Visions for affordable and better medicines

How can we make better medicines available for more patients in Denmark? (Danish below)

Our current patent-based research and development system has shown difficulty to deliver adequate, most needed and affordable medicines. We need to have a conversation about alternative research and development approaches to safeguard the affordability of new medicines and ensure innovative medicines meeting patient needs.

Enhedslisten, SF and Alternativet in collaboration with Universities Allied for Essential Medicines (UAEM) arrange a conference to start this conversation.

The conference will take place in the Danish Parliament, in Fællessalen Thursday the 17th of May 2018 from 2-5pm. The event is free and open to everybody with an interest in healthcare, medical research and health politics.

Signup by sending an E-mail to [email protected]

A public panel discussion will serve as a forum for health policy-makers from different Danish political parties and decision-making levels to discuss how to ensure that patients have access to the medicines they need.

The panel consists of:

• The Danish Medical Council, Steen Werner Hansen, Deputy Managing Director at Herlev Hospital. Chairman of the Medicines Council and affiliated with the European Medicines Agency (EMA)
  • Danish Cancer Society, Jes Søgaard, professor and chief economist
  • Universities Allied for Essential medicines (UAEM), Manuel Martin
  • Leo Pharma, Tine Rikke Joergensen. Senior Director Global Public Affairs, Global Public Affairs
  • Médecins Sans Frontières/Doctors without borders (MSF), Grania Brigden, MBChB, MRCP. TB Advisor for MSF’s Access Campaign

Full program (PDF)

Hvordan kan vi sikre flere patienter adgang til bedre medicin?

Det nuværende patentbaserede system har vist sig utilstrækkeligt til at sikre, at vi også fremadrettet kan levere de den nødvendige og bedste medicin til de mennesker, der har behov for. Medicinpriserne stiger og sætter vores fælles velfærd under pres. Og indtjeningsmuligheder bestemmer i højere grad end patientinteresser hvilken medicin, der bliver udviklet.

Enhedslisten, Alternativet og SF har derfor i samarbejde med organisationen Universities Allied for Essential Medicines arrangeret en konference, hvor internationale og nationale forskere og foreninger kan fremlægge alternative metoder til forskning og udvikling.

Vi inviterer alle til en paneldiskussion, hvor vi sammen med sundhedspolitiske beslutningstagere fra forskellige danske politiske partier kan debattere, hvordan vi sikrer, at patienter får adgang til de lægemidler, de har brug for til en acceptabel pris.

Konferencen finder sted i Fællessalen på Christiansborg torsdag den 17. maj klokken 14 – 17. Arrangementet er gratis og åbent for alle med interesse for medicinalbranchen, sundhedssystemet og sundhedspolitik. Arrangementet foregår på engelsk.

Tilmelding ved at sende en e-mail til [email protected]

Panelet består af:

• Medicinrådet, Steen Werner Hansen, Formand for medicinrådet, tilknyttet European Medicines Agency (EMA) og Vicedirektør på Herlev Hospital.
  • Kræftens Bekæmpelse, Jes Søgaard, professor and cheføkonom
  • European Public Health Alliance (EPHA), Yannis Natsis, Policy Manager for Universal Access and Affordable Medicines.
  • Universities Allied for Essential medicines (UAEM), Manuel Martin
  • Læger Uden Grænser (MSF), Grania Brigden, MBChB, MRCP. TB Advisor for MSF’s Access Campaign

Fuldt program

Alle kampagner