Listen – ny progressiv podcast

I Enhedslistens nye podcast inviteres lytterne ind på Pernille Skippers kontor på Christiansborg for at diskutere aktuelle, politiske emner med nye gæster hver uge.

Listen – Danmarks progressive podcast er Enhedslistens nye ugentlige podcast. Bag mikrofonerne sidder værterne Pernille Skipper og politisk rådgiver Mai Villadsen. Sammen med en ugentlig gæst sætter de fokus på aktuelle politiske emner ud fra et venstre orienteret perspektiv. Gennem en række programmer tager de emner op som bandekonflikt, LGBTQ-rettigheder og finanslov – og så forsøger de at gøre lytteren klogere på hverdagens politiske buzzwords såsom produktivitetskrav, kvotekonge og råderum.

Et rum for tvivl og nuancer
Med Listen kan Enhedslisten grave dybere ned i aktuelle sager for at bidrage til mediebilledet med nye og venstreorienterede vinkler, som normalt ikke får lov at fylde i æteren.

»Verden er ikke altid sort-hvid, heller ikke for Enhedslistens medlemmer og folketingspolitikere. Og vi oplever alt for tit, at der ikke er rum til tvivl, spørgsmål eller nuancer i medierne. Jeg håber, at vores podcast bliver et indblik bag om kulisserne på Christiansborg og et sted, hvor vi kan snakke om nuancer og usikkerheder også på venstrefløjen« – Pernille Skipper

Vil ramme nye vælgere
Listen er for alle, der kan lide at lytte til taleradio om aktuelle emner, og podcasten forsøger desuden at række ud til unge, der i mindre grad benytter sig af traditionelle politiske nyhedsmedier.

Alle er velkomne til at skrive ind med forslag til gæster og emner, der bør tages op i podcasten.

Du kan skrive ind på [email protected]

Til forsiden