— Trafik

Benny Engelbrecht bliver også gammel engang

Selvom transportministeren hårdnakket afviser at gøre noget ved, at parterne i DOT-samarbejdet, Movia, DSB og Metroselskabet, vil afskaffe pensionistkortet, vil Enhedslisten alligevel afkræve ham et svar, når Folketingets Transportudvalg i morgen tidligt mødes med DOT og ministeren.

Det siger transportordfører, Henning Hyllested, og fortsætter: Benny Engelbrecht er transportminister. Så selvfølgelig er det også hans bord, at der pludseligt varsles prisstigninger for nogle ældre medborgere i den kollektive trafik på 50, 100, ja langt over 200 pct.

Transportministeren er jo eneejer af DSB, som er en del af DOT-samarbejdet. Så han har al mulig ret til at skride ind over for beslutningen om at afskaffe pensionistkortet, fortsætter Henning Hyllested.

Han skal ikke komme i morgen og sige, at det ikke er hans bord. Jeg forventer, at han støtter op om alle de ældre mennesker, som har skrevet og ringet til os politikere for at protestere over DOT’s beslutning og gøre os opmærksom på, at mange ikke vil have råd til at fortsætte det aktive liv, som den billige offentlige transport giver dem.

Benny, Du bliver også gammel engang. Husk det, slutter Henning Hyllested, der selv er 65 år.