Enhedslisten kalder i samråd om ny skatteskandale

Information og Jyllands-Postens erhvervsmedie, Finans, kan som en del af et internationalt samarbejde af i alt 35 medier her til morgen berette om, hvordan danske forretningsmænd er involveret i momssvindel i stor skala.

Enhedslistens skatteordfører, Rune Lund, vil nu indkalde skatteministeren i samråd for at få et overblik over situationen og for at presse på for flere ressourcer til skattekontrol. Konkret mener Enhedslisten, at der er behov for mindst 1.000 ekstra medarbejdere til skattekontrol, herunder til momskontrol.

Rune Lund siger:

• Det er ikke første gang, at der er historier fremme om massiv svindel på momsområdet. Der er helt generelt masser af svindel og bedrag på netop dette område. Jeg fatter ganske enkelt ikke, at der ikke for længst er blevet tilført skattekontrollen mange flere ressourcer.
  • Momsområdet er et af de områder, hvor medarbejderne i skattekontrollen har alt for meget at lave kombineret med, at de tjener deres egen løn hjem mindst 20 gange. Nu nytter det ikke længere at tøve. Vi skal have ansat mange flere i skatteskattekontrollen. Vi har ganske enkelt ikke råd til at lade være.