— Uddannelse og forskning

Det er ikke Enhedslistens holdning, at studenterkørsel skal forbydes.

I en artikel fra DR lød det oprindelig: ”Enhedslisten vil forbyde studenterkørsel”. Det er ikke korrekt. Og det er siden hen blevet rettet: https://www.dr.dk/nyheder/indland/enhedslisten-vil-forbyde-studenterkoersel

I Enhedslisten vil vi derimod fortsætte vores arbejde for at forbedre sikkerheden for studenterne, så de kan fejre deres studentereksamen under trygge og gode forhold. Den seneste tids tragiske ulykker vidner tydeligt om, at det er der brug for. Derfor vil vores transportordfører, Henning Hyllested, også bede Færdselssikkerhedskommissionen komme med trafikale anbefalinger, der herefter bringes videre i det politiske system. Vi har fuld tiltro til, at kommissionen vil komme med nogle gode forslag, som kan skabe sikkerhed omkring studenternes fejring.

Sikkerheden skal vi i orden, men selvfølgelig skal der være rum og plads til fest og fejring for studenter, nyudklækkede svende og alle andre, der kommer gennem en uddannelse.