— Handicap og ældre, Socialpolitik

Endelig kommer DF til fornuft om satspuljen

Pernille Skipper er begejstret for dagens melding fra Kristian Thulesen Dahl, om at stoppe udhulingen af folkepensionen, der finansierer dele af satspuljen. Enhedslisten vil straks udforme et beslutningsforslag i Folketinget, der kan være fødselshjælper for Dansk Folkepartis forslag.

Pernille Skipper siger:

– Jeg er glad for, at Kristian Thulesen Dahl endelig er vågnet. Det er vanvittigt, at Dansk Folkeparti og alle andre partier end Enhedslisten i årevis har ladet folkepensionisters, arbejdsløses og syges indkomst falde år efter år. De har mistet tusindvis af kroner med Dansk Folkepartis velsignelse.

– Jeg forstår dog ikke, hvorfor Thulesen Dahl vil stoppe ved folkepensionisterne? Vi mener ikke, man burde hive penge op af lommen på hverken folkepensionister, de syge eller de arbejdsløse, for at finansiere socialpolitikken. Men vi må tage ham på ordet. Derfor vil Enhedslisten straks udforme et beslutningsforslag, der kan agere fødselshjælper for Dansk Folkepartis flotte løfte.

– Der er meget lidt, der er mere pinligt end den årlige begivenhed, hvor alle partier undtagen Enhedslisten praler af, hvordan de har givet penge til sociale indsatser. Helt uden at fortælle, at det er penge, de har snuppet fra dem, der har mindst. Jeg forventer selvfølgelig ikke, at Dansk Folkeparti står der næste gang.