— Uddannelse og forskning

EL: Regeringen kan regne med os, når det handler om at stoppe karakterræset

Enhedslistens uddannelsesordfører, Rosa Lund, mener, at det er virkelig positivt, at regeringen endelig vil skrue ned for karakterræset og skabe et mere fleksibelt uddannelsessystem.

–  Jeg er virkelig glad for, at regeringen lægger op til at skrue ned for karakterræset. I Enhedslisten har vi længe arbejdet for at afskaffe gangereglerne, så det er bestemt et skridt i den rigtige retning, at regeringen vil fjerne 1,08-reglen og basere optaget til universiteterne på andet end karakterer.

– I samme omgang burde regeringen droppe både fremdriftsreformen og uddannelsesloftet, da det også bidrager til at presse de studerende unødvendigt og betyder, at vores uddannelsessystem er ekstremt ufleksibelt.

– Jeg glæder mig til forhandlingerne, og regeringen kan regne med os, når det handler om at skabe et mere fleksibelt og mindre presset uddannelsessystem.

For yderligere: Rosa Lund 61 62 51 88